Μειώνουμε το στρες δουλεύοντας τον ψοΐτη μυ!

Μήπως περνάτε πολύ χρόνο καθισμένοι μπροστά σε έναν υπολογιστή ή σε ένα αμάξι; Αν ναι, τότε οι γοφοί σας μπορεί να είναι «κλειδωμένοι», πράγμα το οποίο μπορεί να ενθαρρύνει την υπερβολική συσσώρευση στρες. Ο Ψοΐτης Μυς είναι ένας μεγάλος μυς που βρίσκεται στο πλάι της οσφυϊκής χώρας της σπονδυλικής στήλης και περιμετρικά της λεκάνης, και είναι γνωστός ως «μυς της ψυχής».

Είναι ένας από τους μεγαλύτερους μύες στο σώμα μας και είναι μία περιοχή όπου συχνά μαζεύουμε το στρες που κυριολεκτικά μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή μας και την στάση μας απέναντι στη ζωή.

Το στρες μαζεύεται συνήθως σε έναν από τους μεγαλύτερους μύες του σώματός μας, τον ψοΐτη μυ. Αυτός ο μυς εξαπλώνεται από το χαμηλότερο μέρος του κορμού μέσω των γοφών, μέχρι την κορυφή των μηρών και χρησιμοποιείται για τη σταθερότητα του κορμού και την αντίδραση φόβου “fight or flight”. Κάθε φορά που βλέπουμε κάτι που μας τρομάζει (πραγματικός κίνδυνος ή κατάσταση που αντιλαμβανόμαστε εμείς ως κίνδυνο), όπως ένα ζώο που διασχίζει το δρόμο ενώ οδηγούμε ή μια βίαια σκηνή σε μια ταινία, ο εγκέφαλός μας, στέλνει σήματα στο σώμα μας να ανταποκριθεί απελευθερώνοντας επινεφρίνη (αδρεναλίνη).

Ο μυς που είναι ο πιο βασικός για την αντίδρασή “fight or flight”, είναι ο ψοΐτης. Όταν δεν ανταποκρινόμαστε, αυτές οι ορμόνες του στρες δεν χρησιμοποιούνται και αποθηκεύονται στο σώμα. Αυτό μπορεί να φέρει πολλά προβλήματα υγείας, όπως την αϋπνία, ένα αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα, άγχος, διατροφικές διαταραχές, κατάθλιψη και μια διαρκή κατάσταση φόβου ή εγρήγορσης.

«Επειδή ο ψοΐτης συνδέεται τόσο στενά με τόσες βασικές σωματικές και συναισθηματικές αντιδράσεις, ένας χρόνια σφιγμένος ψοΐτης στέλνει συνεχώς σήμα στο σώμα σας ότι βρίσκεστε σε κίνδυνο, εξαντλώντας τελικά τους επινεφριδιακούς αδένες και εξαντλώντας το ανοσοποιητικό σύστημα. Καθώς μαθαίνετε να προσεγγίζετε τον κόσμο χωρίς αυτή τη χρόνια ένταση, η επίγνωση του ψοΐτη μπορεί να ανοίξει την πόρτα σε έναν πιο ευαίσθητο συντονισμό με τα εσωτερικά σήματα του σώματός σας σχετικά με την ασφάλεια και τον κίνδυνο, και σε μια πιο μεγάλη αίσθηση εσωτερικής γαλήνης». – Liz Koch

Τα εργαλεία του Human Balance για την απελευθέρωση του ψοΐτη μυ!

#Bowtech

Στην ολιστική θεραπευτική τεχνική Bowen, οι διαδικασίες στον ψοΐτη μυ διεξάγονται ως αντιμετώπιση πολλών θεμάτων, τα οποία μπορεί να προκύπτουν από δυσλειτουργίες όλων των συστημάτων του σώματος μας. Από προβλήματα στην σπονδυλική στήλη, μέχρι προβλήματα πέψης και δυσκοιλιότητας και γυναικολογικά ζητήματα, η λύση των προβλημάτων μπορεί να είναι οι διαδικασίες στον μυ αυτό.

Η τεχνική Bowen έχει επίσης την δυνατότητα να χαλαρώνει τους
πολύ σφιχτούς ιγνυακούς μυς οι οποίοι επηρεάζουν άμεσα τον ψοΐτη. Κατά την θεραπεία ο μυς μπαίνει σε κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης και ενεργοποιούνται έτσι οι έμφυτοι μηχανισμοί αυτοίασης.

#Yoga

Ένα μάθημα Yoga μας ανεφοδιάζει και μας ηρεμεί από μέσα προς τα έξω. Υπάρχουν πολλές στάσεις στη γιόγκα που μπορούν να μας βοηθήσουν στο ταξίδι της απελευθέρωσης από το στρες, το άγχος και τον φόβο που είναι συσσωρευμένοι μέσα στον ψοΐτη μυ. Η γιόγκα αποκαλεί αυτόν τον μυ «τον μυ της ψυχής», επομένως κάθε εστίαση εδώ είναι σίγουρο ότι θα δώσει σημαντικά αποτελέσματα στην συνολική ευημερία μας. Η

#Σύγχρονος χορός

Ο σύγχρονος χορός δουλεύει την κίνηση με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια, απελευθερώνοντας τις αρθρώσεις και χαλαρώνοντας τους μύες ενώ ταυτόχρονα εστιάζει στην περιοχή της λεκάνης μιας και αποτελεί την πηγή των περισσότερων κινήσεων. Η τεχνική του σύγχρονου χορού έχει την δυνατότητα να χαλαρώνει και να γυμνάζει τον ψοΐτη μυ ταυτόχρονα!

Ο ψοΐτης είναι ένα όργανο παροχής ενέργειας, ένας πυρήνας
που μας συνδέει με τη γη, επιτρέποντάς μας να δημιουργήσουμε μια ισχυρή και ισόρροπη στήριξη από το κέντρο της λεκάνης μας. Έτσι, η σπονδυλική στήλη μακραίνει και μέσω αυτής ρέει η ζωτικότητά μας. Βρες την μέθοδο που σου ταιριάζει και απελευθέρωσε τον!